Gratis bezorging

Vanaf € 100,-

30 dagen

Retourrecht

Klantenservice

0591 - 561908

Uw gratis cadeaubon is verzonden. Bekijk direct uw mailbox!

Garantie / reclamatie

Conformiteit en garantie

Furnies.nl biedt de beste kwaliteit tegen de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet in perfecte staat is, of dat kapot gaat nadat u het in gebruik hebt genomen. Vaak vindt u voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel, of op de website van de fabrikant/het merk. 


Vindt u in de gebruiksaanwijzing geen oplossing? Dan kunt u uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice. Voor een snelle afhandeling vragen we u de afleverbon en de artikelgegevens bij de hand te houden.


We kijken natuurlijk of de garantiebepalingen op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn en we zorgen dan samen met u voor een passende oplossing.

Ook als u een product bij ons heeft gekocht dat na verloop van tijd kapot gaat, terwijl u het normaal heeft gebruikt en u dat defect niet had hoeven te verwachten, kunt u dat bij ons melden. Wij zorgen dan voor een passende oplossing. Bij de afhandeling van artikelklachten nemen wij de relevante wettelijke bepalingen en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie in acht.


Ten aanzien van de voor u geldende “extra” garanties wordt het volgende opgemerkt.  


Garantie
Wanneer u een aankoop heeft gedaan bij Furnies.nl mag u ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product betreft.
Bij Furnies.nl heeft u recht op tenminste twee jaar garantie. Dit is per product afhankelijk. Naast de wettelijke garantie geldt voor de meeste producten ook fabrieksgarantie. Dit garantietermijn kan oplopen tot 10 jaar. De voorwaarden en inhoud van deze fabrieksgarantie vindt u terug in de gebruiksaanwijzing van het artikel.


Furnies.nl biedt twee jaar volledige garantie op meubelen, lampen, kapstokken en karpetten. Er staat een garantielogo bij de artikelen met 2 jaar garantie. Volledige garantie betekent bij een gegronde klacht: geen voorrijkosten, gratis reparatie of een nieuw product als het artikel niet gerepareerd kan worden. De aanschafwaarde is dus 2 jaar gegarandeerd.


Gegronde klacht

De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

- beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
- normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de   gebruiksaanwijzing.

Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Furnies.nl.

Fabrieksgarantie

Is er sprake van een fabrieksgarantie en is het in het kader van een snelle en correcte afhandeling wenselijk, dan zullen wij u doorverwijzen naar de servicedienst/helpdesk van de fabrikant. Servicemedewerkers aldaar die technische kennis hebben over het specifieke apparaat en/of merk, helpen u dan bij het oplossen van de klacht. Wij zullen een en ander evenwel blijven monitoren.   


Na de (fabrieks)garantietermijn

Zodra u een artikelklacht bij ons meldt, bekijken wij of er garantie van toepassing is en of er een passende oplossing voor het probleem is. Maar ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht. Kunt u redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten uw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij een snelle afhandeling van de klacht.


Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd op een normale manier heeft kunnen gebruiken en deze door reparatie langer kunt gebruiken. Of u heeft een product al lange tijd gebruikt en u krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren wij u hier vooraf over.

 

Reclamatie
Uw bestelling wordt verzekerd verzonden. U bent er dus altijd zeker van dat uw bestelling in een perfecte staat thuisbezorgd wordt.
Mocht de verpakking toch beschadigd zijn aangekomen, dan dient u het deze aan de deur te weigeren en dragen wij zorg voor verdere afhandeling.
Treft u na het openen van het pakket schade aan het product? Dan verzoeken wij u dit aan ons binnen 24 uur na ontvangst aan ons te melden.
Wij vragen u het volgende aan ons te mailen naar klantenservice(@)furnies.nl;

- Minimaal 3 duidelijke foto's waarop de schade zichtbaar op is.
- Uw naam, telefoonnummer, e-mail adres en bestelnummer.
- Maak een duidelijke beschrijving van de schade.

Let a.u.b. op de volgende punten:
- Het artikel mag absoluut niet opgesteld zijn. Furnies neemt meldingen van schade van een opgesteld product niet in behandeling.
- U dient alle onderdelen en de originele verpakkingen te bewaren, wilt u in aanmerking komen voor reclamatie.
- Het product dient slechts in die mate uitgepakt te zijn, voor zover dat nodig is om te kunnen constateren op eventuele beschadiging(en).